Elk jaar worden er over de hele wereld vele duizenden conferenties, beurzen en bedrijfsevenementen gehouden. Een souvenir helpt de klanten en bezoekers van een evenement niet alleen naar jouw stand te lokken, maar promoot ook je producten en diensten. Het werkt in dit geval als een verlengstuk van jouw marketinginitiatieven. En helpt je bovendien in de loop van de tijd een betere relatie met jouw klanten op te bouwen.

Een souvenir zorgt voor meer merkherkenning

Zo’n give away zorgt behoorlijk simpel voor alle naamsbekendheid die jij maar verdient! De bezoekers brengen hun verkregen items immers mee naar het kantoor en showen het zo aan al hun collega’s. En als ze bijvoorbeeld met een herbruikbare canvas tas, die jij ze hebt gegeven, naar de winkel gaan, dan zullen de andere shoppers jouw logo zeker opmerken. Dus zodra een evenement afgelopen is, pas dan beginnen de echte kansen voor meer merkherkenning!

Maak de give away dus nuttig!

Wat is er nou een betere manier om de bezoekers aan een geweldig evenement te herinneren, dan ze iets te geven dat ze elke dag weer kunnen gebruiken? Alledaagse artikelen zoals een paraplu, eco pen of telefoon oplader zijn niet alleen geweldige en nuttige cadeaus om te krijgen. Ze zorgen ook voor een goede merkbekendheid.

Je kunt natuurlijk ook aan persoonlijke souvenirs zoals zonnebrillen, spiegels en zelfs keukengerei denken. Ook dit zijn essentiële dingen die geweldige give away items voor evenementen kunnen zijn.

Maar houd de branding minimaal!

Mensen zijn tegenwoordig merk bewuster dan ooit. Hoewel het verleidelijk kan zijn om het logo van jouw bedrijf groot op een souvenir te plaatsen, vergroot dit alleen maar de kans dat het artikel verwaarloosd wordt. Kies in plaats daarvan liever voor subtiliteit. Houd je give away daarom bijzonder smaakvol met een klein en discreet logo. Plus focus in plaats daarvan op de functionaliteit van het cadeau. Om er zo voor te zorgen dat de aantrekkingskracht van jouw mooie give away niet in het gedrang komt.

Ga voor milieuvriendelijk

Milieuvriendelijke give away’s zijn de afgelopen jaren zonder meer een stuk populairder geworden. Het gebruik van milieuvriendelijke producten als souvenir op jouw evenement is immers niet alleen een verantwoorde en ethische optie. Het communiceert ook aan al jouw bezoekers dat jij milieubewust bent en een duurzame onderneming runt.

Hoewel ze soms als een duurdere give away optie worden gezien, hebben de meeste milieuvriendelijke geschenken veelal een vergelijkbare prijs. En zijn, zelfs lang nadat jouw evenement afgelopen is, een perfecte herinnering dat jouw bedrijf iets goeds voor onze aardbol doet.

Of ga voor digitaal

We leven in een digitale wereld, dus waarom zou je niet voor digitale geschenken kiezen. Dit in plaats van de meer traditionele weggeefacties op je evenement. Dus als jij een vooruitstrevend bedrijf bent, dan is een digitale give away zeker het overwegen waard. Overweeg bijvoorbeeld naast de populaire USB sticks, oordopjes en powerbanks.  Of couponcodes voor gratis proefversies van software en online diensten.

Uiteindelijk is het belangrijk dat jij jezelf verplaatst in de schoenen van de bezoekers wanneer je een souvenir voor een evenement zoekt. Met een beetje fantasie, creativiteit en goed denkwerk geef jij dan een give away weg die een blijvende indruk achterlaat!

Waarom bezoekers van evenementen een souvenir nodig hebben

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *