Hoe bepaal je de doelgroep voor je evenement?

Als je wel eens een event hebt georganiseerd weet je hoe belangrijk de doelgroep is. Het is je publiek en tegelijkertijd ook je reclame. Zij vertellen na het event aan vrienden en familie hoe zij het vonden en als zij het niks vonden, krijg je er niet meer publiek bij. Maar als ze het wel leuk vonden en het naar hun zin hebben gehad, is de kans dat ze terugkomen met meer vrienden veel groter. Belangrijk dus! Maar hoe bepaal je welke mensen je op je evenement wil hebben?

Voor een groot deel ligt het aan het soort evenement. Als je een groot festival organiseert ligt een heel andere doelgroep voor de hand dan wanneer je een congres organiseert. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en is uiteindelijk elke feestganger of deelnemer er 1.

Mijn tip om je doelgroep te vinden is eigenlijk vragen aan jezelf stellen. Wat verwacht je van je publiek, wat moet het publiek van jullie verwachten, wat voor muziek willen ze horen, waar komt het publiek voor.. Bedenk voor jezelf hoe jij wilt dat jouw publiek eruit gaat zien. Wat doen ze, wat luisteren ze, wat willen ze.

Hoe bepaal je de doelgroep voor een evenement?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *